2008. május 17., szombat

a búcsú

" - Hová mégy, uram? - kérdezte Samu, bár most értette meg végre, hogy minek a tanúja.
- A Révbe, Samu - mondta Frodó.
- És én nem mehetek.
- Nem, Samu. Még nem, legalábbis a Réven túl nem. Bár te is voltál Gyűrűhordozó, habár csak kis ideig. Majd eljön a te időd is. Ne légy szomorú, Samu. Nem húzhat a szíved mindig kétfelé. Egynek és egésznek kell lenned, még sok-sok évig. Még annyi mindennek kell örülnöd, annyi mindennek kell lenned, és annyi minden dolgod van.
- De hisz én azt hittem - mondta Samu, és megeredt a könnye -, hogy te is még sok-sok évig fogod élvezni a Megyét, azután, amit tettél.
- Igen, valamikor magam is azt hittem, de túlságosan mély a seb, ami ért, Samu. Megpróbáltam megmenteni a Megyét, és meg is mentettem, de nem magamnak. Ennek így kell történnie, Samu, nemegyszer, ha érték forog veszélyben; van, akinek le kell mondania róla, el kell veszítenie, hogy mások megtarthassák. De az én örökösöm te leszel: amim volt, amim lehetett volna, azt mind rád hagyom."

J.R.R. Tolkien: A Gyűrűk Ura III. A király visszatér
(Göncz Árpád fordítása)

Nincsenek megjegyzések:

aki csak rövid posztokat akar olvasni, menjen a fészbukra

az instára

akárhová

akit semmi nem érdekel, ne olvasson semmit.


mivel a szövegek javarésze saját gyártmány, ha használni szeretnéd, megköszönném, hogy egy e-mailben értesítesz róla zsoltk07 kukac gmail pont com